لیست اختراعات حفيض اله شجاع
با افزايش كاربرد راه آهن و به دنبال آن نياز به افزايش بار محوري و سرعت بهره برداري و همچنين عدم دسترسي به منابع كافي چوب به عنوان گزينه آزموده شده براي ساخت تراورس در خطوط راه آهن استفاده از تراورس هاي بتني در سراسر دنيا رو به گسترش گذاشته و به سرعت فراگير شده است. دراين بين ناحيه اي از خطوط راه آهن كه كاربرد تراورس بتني در آن بدون پيشرفت مانده و گسترش چنداني نداشته است تقاطعات و انشعابات است. براي رفع اين كمبود محصول اختراعي تراورس بتني سوزن با طي مراحل لازم وبراساس اصول طراحي مقاطع بتني پيش تنيده در آيين نامه ها و استانداردهاي روز راه آهن دنيا طراحي و ساخته شده است. در طي مراحل طراحي محصول ابتدا ابعاد اوليه تراورس با استفاده از معيارهاي تنش تماسي - فشاري زير پاشنه ريل و روي تراورس و تنش تماسي - فشاري تراورس روي بالاست تعيين گرديد. پس از آن اين ابعاد براي تعداد ميلگردهاي متغير با استفاده از معيارهاي ثانويه شامل تنش خمشي در مقطع تراورس و تنش برشي در مقطع تراورس بهينه سازي گرديد. به اين ترتيب كه ابعاد اوليه به تدريج و در محدوده ابعاد به دست آمده تغيير داده شد و براي هر كدام از اين ابعاد به صورت جداگانه تعداد آرماتورها به ترتيب 6، 9، 12 و 15 در نظر گرفته شد. سپس با استفاده از آناليز حساسيت (براي هر چهار معيار ذكر شده) و معيارهاي اقتصادي و بهره برداري ابعاد مقطع و تعداد ميلگرد محصول به دست آمد. اين محصول داراي مزايا و برتري هاي فني و اقتصادي بر تمام محصولات رايج مي باشد و كاربرد وسيع در خطوط راه آهن دارد.
موارد یافت شده: 1